Pàgines

dissabte, 16 de novembre del 2013

Setmana pràctica educativa

Benvolguts i benvolgudes,
Avui us mostraré les meves reflexions al llarg de la Setmana Pràctica Educativa de la Universitat.

Dia 11 de novembre de 2013
En la conferència de “Quatre reptes a l’escola d’avui” de Jaume Cela. M’ha semblat una activitat molt enriquidora i de profit, degut que és una persona que els seus principis tenen una base en la seva experiència.
Quant a l’excursió de Vallvidrera a Sant Cugat, he hagut de reflexionar bastant sobre que opinava d’aquesta, ja que durant tot el dia de l’excursió vaig pensar que no era una activitat de profit, ja que era fàcil despistar-se i perdre’s, alhora, que pensava que no m’havia aportat cap aspecte positiu, degut que creia que no havia adquirit cap coneixement ni noció.
Però l’endemà de la caminada, tot i les tiretes que tinc i el mal estar general que em durarà tot a la setmana, penso que els objectius del professorat eren que, nosaltres, els alumnes cooperéssim i treballéssim en grup per tal d’ubicar-nos i orientar-nos per fer bé el recorregut. Aleshores, considero que sí que ha estat una activitat de profit, degut que el meu grup i jo hem complert els objectius. Tot i que, crec que tota persona que faci aquesta activitat ha de fer un mínim esport i tenir una mínima resistència, per tal de no acabar com si hagués tornat de la guerra.

Dia 12 de novembre de 2013
En la ruta guiada d’avui al MNAC, en el taller “Històries en relleu”, m’ha semblat un taller interessantíssim per iniciar i acostar l’art als infants. Considero que el mètode que utilitzen, d’explicar contes i historietes relacionades amb les obres, és una molt bona manera que estiguin atents i interessats pel que els expliquen. També trobo rellevant que facin activitats en les quals els infants puguin experimentar, alhora que treballen conceptes molt importants de l’art, com per exemple la perspectiva, el volum i els materials.

Dia 13 de novembre de 2013
Avui he anat a l'EBM Colometa (IMEB), la qual m'ha encantat. Des de la metodologia que utilitzen per ensenyar, és a dir, els infants són molt autònoms i fan molt cas del que l'educadora els diu.
Un altre aspecte que m’ha cridat molt l’atenció, és que a l'hora dels àpats posen música relaxant per a què els infants no cridin massa i alhora és tranquil·litzin.
He pogut observar que l’educadora treballa molt l'àmbit musical en el seu ensenyament cap als infants. També m’ha sorprès que la gran majoria dels infants cantessin quasi totes les cançons.
Tenen molt en compte les necessitats bàsiques dels infants i la importància de la seva autonomia alhora de realitzar tasques.

Dia 14 de novembre de 2013
En el segon dia d’acompanyament a l’escola bressol EBM COLOMETA (IMEB), la meva padrina no ha vingut perquè estava malalta i he estat jo sola amb l’educadora.
Avui ha vingut una professora de música de l'escola municipal de música de Nou barris. Portava preparades unes quantes fitxes de les cançons que volia treballar amb els infants, les quals les ha penjat a la paret per a què les vegin. Tot el material que ha utilitzat en la sessió, després li passa a l'educadora per a què el pugui usar i fer les cançons a classe, d’aquesta manera al cap d’una setmana o quinze dies quan torna la mestra de música de l’escola municipal de Nou barris, els infants ja se saben les cançons i pot treballar altres aspectes amb ells, com el ritme, el tempo o l’accent fort.
Sovint els infants van al pati a esbargir-se, però és un pati que és com un terrat, el qual no té gens de sorra, sinó que el terra està compost d’espuma per tal que els infants no es facin mal. Però un cop a la setmana van a un pati que hi ha a la primera planta de l’escola bressol, el qual té dos o tres metres quadrats de sorra.
A la tarda després de la migdiada, l’educadora ha fet una activitat de foscor amb els infants. L’activitat consisteix en el fet que la docent tanca el llum i mostra dues pilotes de goma que cada cop que els prem canvien de color. Fa que els infants interactuïn bufant les pilotes i que canviïn de color. Un cop ha acabat l’activitat, parla amb els infants i comenta que han realitzat i els pregunta si han tingut por, si els hi ha agradat, que ha estat el que més els ha agradat, entre d’altres. Així doncs, amb aquesta tasca reforça el llenguatge oral i verbal dels infants tot anomenant les accions que han realitzat i dialogant amb ells/es.

Dia 15 de novembre de 2013

El concert infantil a càrrec de la companyia “Com sona?”, m 'ha semblat molt interessant i divertit, en el qual he pogut observar com treballaven els conceptes creixent i decreixent del so, alhora que també treballen algun dels instruments de cada família musical com el saxòfon, el violoncel, el contrabaix, la guitarra, l'ukelele, la flauta travessera i l'harmònica. Al mateix temps, m'ha agradat veure com treballaven el llenguatge gestual, tot treballant les parts del cos amb cançons. 
A la tarda vam anar a la conferència de pissarres digitals interactives i tauletes digitals a l'aula.

A continuació us mostro un vídeo de presentació de la setmana, el qual he realitzat amb dues companyes de seminari.



Espero que us hagi agradat.
Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada