Benvolguts i benvolgudes,
Avui us parlaré de com citar en el programa Windows Microsoft Word.
Pel que fa als llibres hi ha tres maneres de citar-los:
1) Primera manera de citar
- És important citar a l'autor i l'any. Per fe-ho cal col·locar el curso després de la paraula que volem citar. Llavors anem a la pestanya de 'Referència' i premem on posa 'inserir cita'. Seguidament premem 'agregar cita' i després premem 'editar' i hi escrivim els noms i cognoms, els agreguem i acceptem. A continuació escrivim el títol i l'any. Per tal de poder afegir més informacions premem 'mostrar tots els camps bibliogràfics'. Finalment premem 'referències bibliogràfiques' i escrivim 'treballs citats' i canviem el títol per referències.
2) Segona manera de citar
- Un cop hem citat l'autor en la frase, per exemple (De fet Jaume Cela en el seu llibre de Va de Mestres), llavors anem a la pestanya de 'referències' i premem 'inserir cita', i un cop ens cita el títol, l'autor i l'any, premem sobre la fletxa de la cita i l'editem. Finalment suprimim el títol i l'autor.
- Afegim una frase del llibre i l'escrivim entre cometes. Llavors anem a la pestanya de 'referències' i premem 'inserir cita' i premem la fletxa i l'editem, tot esborrant el títol. Finalment afegim el número de la pàgina.
Pel que fa a les webs, hi ha la següent manera de citar-les:
- Primer de tot cal que estiguem segurs que sigui una font fiable, la qual cosa la podem comprovar mirant els seus crèdits i coneixent-la, és a dir, estant informat.
- Cal citar el dia, el qual hem llegit la pàgina web. Seguidament anem a la pestanya de 'referències' i premem 'inserir cita', on escriurem a l'autor corporatiu, en aquest cas la Fundació Adana.
Seguidament, premem el botó acceptar i ja tenim la web citada. Finalment actualitzarem les referències de la pàgina.
Finalment, m'agradaria emfatitzar en la diferència entre cita i referència per tal que no hi hagi equivocacions. La cita és la frase, i la referència és el lloc d'on hem tret la frase, és a dir, un llibre o una web.
Per acabar, m'agradaria mostrar-vos alguns aspectes/"trucs" sobre el funcionament del Microsoft Word, els quals ens poden ajudar a agilitzar la nostra tasca. Com per exemple:
-Per canviar la lletra i l'estil: podem seleccionar una paraula i aplicar-hi la lletra i l'estil que vulguem, llavors anem sobre l'estil que desitgem i premem amb el botó dret sobre d'aquest i seleccionem 'actualitzar'. Acte següent tindrem tot el text amb la lletra i l'estil que desitgem.
-Amb les tecles 'Control+Inicio': ens porta a dalt de tot del document.
-Amb les tecles 'Control+Fin': ens porta al final de tot del document.
-Amb les tecles 'Control+Enter': ens fa un salt de pàgina.
-Per citar amb números: anem a la pestanya de 'referències', premem 'estil' i posem 'ISO 690-Referència numèrica'. Tot i que també podem utilitzar l'estil 'APA 5ª edició' o 'APA 6ª edició'.
-Amb les tecles 'Control+ fletxes dels costats': el curso salta de paraules.
-Amb les tecles 'Control+ fletxes de dalt i baix': el curso salta de paràgrafs.
Tot i que ja coneixia alguns dels recursos que hem treballat a l'aula, n'hi havia molts que desconeixia completament, com per exemple la manera de citar tant llibres com webs. Considero que ha estat molt productiu i gratificant, ja que és quelcom necessari per a la realització de tasques amb l'ordinador.
Espero que us hagi servit.
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada