Benvolguts i benvolgudes,
Ahir a la classe de COED, després de realitzar el recital de poemes, hem treballat la pronúncia del ieisme en la llengua catalana.
Tal com diu Viquipèdia, la pronunciació o pronúncia és l'acció i manera de pronunciar, és a dir, produir els sons amb els òrgans de fonació per parlar.
Vam realitzar una activitat, la qual consistia a crear dues files, en una hi havia d'haver les persones que creien que sabien la ll, i en l'altra les persones que creien que no sabien dir-la.
Llavors teníem tres paraules escrites a la pissarra, les quals tenien la ll al principi, al mig i al final. Ens avaluàvem uns als altres. Algunes de les paraules que més vam utilitzar van ser lluna, calla i cavall.
Amb tot això, vaig poder observar que hi havia un gran nombre de persones que inicialment s'havien col·locat a la fila dels que no sabien pronunciar la ll, quan realment si s'hi esforçaven, podien arribar a pronunciar-la correctament.
Tal com diu la Guia de Correcció Fonètica, el ieisme o substitució del so de la ll pel so de la i catalana o de la y espanyola. La ll (si no du un punt en mig) s'ha de pronunciar amb un so palatal lateral ben diferent del de la i.
A continuació us mostro un article de Josep Maria Canyelles, el qual relata la importància de pronunciar bé i els dubtes/problemes que ha tingut per culpa d'una mala pronuncia:
Per acabar, després d'aprofundir amb la pronunciació, considero que pronuncio correctament la majoria de les paraules. Tot i així, crec que la pronúncia hauria de tenir més importància durant tota l'educació obligatòria, ja que d'aquesta manera tothom s'esforçaria per millorar-la.
Espero que us hagi servit.
Fins aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada